sobota, 5 lutego 2011

późne sobotnie śniadanie

Sobota. Poranek zmienił się nagle w południe. Trzeba zjeść śniadanie.
Pisałam wprawdzie, że na Dukanie już nie jestem, ale czasem, kiedy czuję się przejedzona, lubię sobie zrobić dzień proteinowy. I tak mam właśnie dziś, zwłaszcza że podczas ostatnich podróży i spotkań z przyjaciółmi pozwoliłam sobie na dużo za dużo (np. zapiekanka na krakowskim Kazimierzu w środku nocy), dlatego mały detoks się przyda.




Poniżej podaję mój, lekko zmodyfikowany, przepis:

Placuszki z serka homo

* 150 g serka homogenizowanego waniliowego
* 2 jajka
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia
* ok. 1/5 szklanki mazeiny (skrobii kukury
dzianej)
* szczypta soli
* 1 łyżeczka cynamonu

Składniki dokładnie wymieszać na jednolitą masę. Wlewać na rozgrzaną teflonową patelnię (bez tłuszczu). Gdy się zarumienią, przewracać na drugą stronę.
Propozycja podania: z serkiem homo lub jogurtem lub z czym kto chce :)

U mnie wyszła góra placuszków, cieniutkich, ale smacznych. Jeśli ktoś chce, żeby placki same w sobie były słodkie, można dodać pokruszony słodzik. Ja wolę dosłodzić serkiem lub jogurtem na wierzchu.

8 komentarzy:

  1. Wiesz, że serki homo waniliowe są napakowane cukrem i nie mają nic wspólnego z Dukanem? ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak jak pisałam, do Dukana podchodzę w tym momencie już nieortodoksyjnie ;) ale owszem, wiem. i często zamiast gotowego serka homo używam zwykłego i dosładzam słodzikiem i aromatem waniliowym. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardziej zdrowym i dietetcznym wyjsciem bedzie uzycie mąki razowej - ktora ma mniej cukrow niz skrobia (60% w mace i 90% w skrobi) zawiera tez duzo blonika i pelno mikroelementow i witamin, ktorym w skrobi nie ma. Zreszta dukan uczyl ze lepsze sa pelne ziarna.

    OdpowiedzUsuń
  4. dzięki za radę :) masz rację, mąka razowa jest świetna i też często używam (podobnie jak makarony z mąki razowej), ale skrobię też czasem stosuję. niedługo na pewno wrzucę na bloga jakiś przepis z mąką razową. pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda to całkiem smakowicie, tylko powiedz mi ziomusiu, skąd Ty bierzesz tą magiczną skrobie, hmm?

    OdpowiedzUsuń
  6. ziomusiu, skrobię biorę ostatnio z almy. ale jest też we wszystkich greenwayowych sklepach i w innych ze zdrową żywnością. a jak przyjedziesz teraz niedługo to wymyślę coś super dobrego ;D

    OdpowiedzUsuń
  7. kochana, te cuda uratowały dziś moją niedziele!!;)
    nawet nie wiedziałam, że tak mi brakowało cynamonu!
    rewelacja!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Prawie jak Małdrzyki.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń