środa, 30 marca 2011

muffin day!

Dziś ŚWIATOWY DZIEŃ MUFFINA!

A że jestem prawdziwą muffino-maniaczką, to nie mogłam odmówić sobie przyjemności upieczenia czegoś fajnego:) Przepis stąd, lekko przeze mnie zmodyfikowany. Muffiny są mega!! Wilgotne, mocno bananowe, no i połączenie żurawiny i orzechów włoskich to jedno z moich ulubionych :) A w dodatku zdrowe!
Po prostu muffinowy ideał, polecam!


Muffiny bananowo-żurawinowe z orzechami i płatkami owsianymi

Składniki na 12 sztuk (u mnie wyszło 18):

* 2 dojrzałe banany, rozgniecione widelcem
* 1 jajko
* 1/4 szklanki oleju
* 1/4 szklanki mleka
* 1/2 szklanki cukru (u mnie brązowy)
* 2 łyżki syropu klonowego (u mnie miód)
* 1 szklanka mąki pszennej (dałam pół na pół z mąką pszenną razową)
* 1 i 3/4 szklanki płatków owsianych górskich
* 3 łyżeczki proszku do pieczenia
* 1/4 łyżeczki soli
* 1/4 szklanki orzechów włoskich (u mnie prawie 1/2 szklanki)
* 1/4 szklanki suszonej żurawiny (u mnie prawie 1/2 szklanki)

Piekarnik nastawiamy na 180 stopni. W dużej misce miksujemy razem: banany, mleko, olej, miód, cukier oraz jajko. W oddzielnej średniej misce mieszamy dokładnie: mąkę, płatki owsiane, proszek do pieczenia oraz sól. Dodajemy suche składniki do mokrych i mieszamy łyżką tylko do momentu, aż składniki się połączą. Do masy dodajemy pokrojoną żurawinę oraz posiekane orzechy i wszystko dokładnie mieszamy. Nakładamy do foremek, wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok 15-20 min., aż lekko się zarumienią.




I jeszcze piosenka:




Smacznego muffina!! :-)

3 komentarze:

  1. Ooo, nie wiedziałam!
    I się teraz muszę zadowolić patrzeniem na te.:)
    A jest na co patrzeć.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając składniki już się na nie napaliłam ;) Świetne muffiny!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie fajne te muffinki, zdrowa wersja w sumie.

    OdpowiedzUsuń