środa, 9 marca 2011

zdrowe słodkości i brak kawy

No właśnie, trochę mi dziwnie bez mojego ukochanego ekspresu, który musiał iść do naprawy... A jeśli mam do wyboru kawę rozpuszczalną i brak kawy, to wybieram... sok pomarańczowy ;)




Dziś sympatyczny pomysł na coś słodkiego, a zarazem zdrowego, zainspirowany tym przepisem


Batoniki muesli


1 szklanka płatków owsianych
1 szklanka muesli, pokrojonej żurawiny i ziaren słonecznika (akurat to miałam ale można dodać dowolne bakalie i owoce)
5 łyżek brązowego cukru
1/4 kostki masła
czubata łyżka miodu
kilka łyżek soku pomarańczowego

Płatki owsiane, muesli i owoce prażymy kilka minut na suchej patelni. Przesypujemy do miski.
Na patelni rozpuszczamy cukier, dodajemy miód, masło oraz sok pomarańczowy i mieszamy aż do połączenia składników. Karmelową masę wlewamy do miski z uprażonym musli i dokładnie mieszamy. Masę wykładamy, delikatnie dociskając, w średniej wielkości blaszce, wyłożonej folią spożywczą. Wstawiamy do lodówki na parę godzin i kroimy na małe kawałki.



Bardzo fajna przekąska! Tylko proponuję potrzymać ładnych parę godzin w lodówce, bo wcześniej niezbyt dobrze się kroi i rozpada. 
Nie wiem jak Wy, ale ja już czuję wiosnę i nie mogę się doczekać, kiedy przywiozę z domu rower! :)

I piosenka na dziś. Enjoy!


2 komentarze:

  1. Już namierzyłam wcześniej to niebiańskie ciasteczko i zamierzam się za nie wziąć na poważnie.;)
    Twoje wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzę, że u Ciebie też batoniki, równie pyszne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń