piątek, 20 lipca 2012

uwalniaj przestrzeń. jedz zdrowo

Przez ostatnie dni nie gotowałam, bo... legalizowałam przestrzeń ;) I to razem z Fiodorem.
Jeśli ktoś nie słyszał o akcji, która odbyła się w środę na Placu Wolności, to odsyłam do artykułów:
Plac Wolności będzie legalny. Dzięki Ewie Partum (Dziennik Łódzki)
"Legalizacja przestrzeni" na Placu Wolności (halołódź)
i do reportażu wideo.

A dziś szybki i lekki obiad. Warzywny oczywiście, bo nadal trzymam się swojego postanowienia. Składniki są jak najbardziej dowolne, wszelkie kombinacje dozwolone. Dodałam te warzywa, które akurat miałam.


Kuskus z grillowanymi warzywami

* szklanka kaszy kuskus
* kilka pomidorków cherry
* pół zielonej cukinii
* pół żółtej papryki
* parę suszonych pomidorów
* 1/3 puszki czerwonej fasoli
* ząbek czosnku
* kilka łyżek oliwy z oliwek
* sól, pieprz, chili

Do oliwy wyciskam ząbek czosnku i dodaję przyprawy. Warzywa kroję. Pokrojoną cukinię i paprykę kładę na patelnię grillową i smaruję oliwą. Kuskus zalewam wrzątkiem (proporcje 1:1) i odstawiam na 5 minut, solę. Następnie do napęczniałej kaszki dodaję wszystkie warzywa: paprykę, cukinię, fasolę, pomidory świeże i suszone (suszone moczę przez chwilę we wrzątku, żeby zmiękły) i mieszam. Szybko, zdrowo i smacznie. Można jeść zarówno na ciepło, jak i na zimno w formie sałatki.


A jutro będą pyszne ciasteczka z masłem orzechowym! Zapraszam :-)

2 komentarze:

  1. Ale dobre :)))))
    Bardzo fajny blog pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w odwiedziny przy okazji:)
    http://kuchareczkamala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis. Właśnie gotuje podobne danie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń