środa, 25 kwietnia 2012

do pochrupania. na zdrowie!

Ostatnio nie pisałam, bo i nie gotowałam zbyt wiele. Po świętach potrzebny był mały detoks i głodówka. Tymczasem wiosna coraz bliżej, z dnia na dzień przybywa coraz więcej owoców i warzyw, więc aż się chce pokombinować ze zdrową kuchnią. Zero ciężkiego jedzenia, zamiast tego wszelkie sałatki, soki i inne warzywno-owocowe cuda.

A dziś krótko i prosto. Mój pomysł na zdrowe przekąski, jako alternatywa do tłustych chipsów i czekolady. Żeby było co pochrupać, ale bez wyrzutów sumienia.


A na stole goszczą:

* chipsy jabłkowe (nie mojej roboty, aczkolwiek można kiedyś spróbować samemu takie zrobić)
* pikantna ciecierzyca - przepis stąd - klik
* smoothie truskawka-mango-banan

Z tą ciecierzycą to fajny pomysł. Świetnie zastępuje popcorn czy orzeszki. Wystarczy wymieszać odsączoną ciecierzycę z puszki z ulubioną przyprawą i 1-2 łyżkami oliwy i wstawić do piekarnika na ok. pół godziny. Polecam!!


Smoothie to także banalna sprawa. Blenduję ulubione owoce (tu jedno z moich ukochanych owocowych połączeń ever - 2 banany, mango, małe opakowanie truskawek), rozcieńczam minimalnie wodą i gotowe.


Inne fajne pomysły na przekąski to np. pokrojone w paski warzywa z dipami na bazie jogurtu lub owoce, które można maczać w dietetycznym budyniu lub rozpuszczonej gorzkiej czekoladzie. Opcji jest mnóstwo. A chipsy i paluszki naprawdę łatwo zamienić na zdrowszą wersję. Gorzej tylko z zamiennikami napojów alkoholowych... Jeśli macie jakieś sposoby, to dajcie znać ;-)

3 komentarze:

  1. Taką ciecierzycę wręcz uwielbiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się, że skorzystałaś z przepisu z mojego bloga i że smakowało:)
    Mam jeszcze jeden fajny przepis na coś do chrupania, wrzucę niebawem, a dzisiaj zapraszam na bardzo zdrowy czekoladowy deser!:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń