wtorek, 12 kwietnia 2011

frittata najprostsza pod słońcem

Coś ostatnio brak mi kulinarnej weny. I jeszcze w dodatku ta paskudna pogoda... Ale teraz wreszcie wyszło słońce i od razu lepiej!
Dziś polecam frittatę (lub jak kto woli - omlet) z kurczakiem. Niebawem pojawi się też wersja wegetariańska. Frittata doskonale nadaje się na obiad, śniadanie lub kolację - wedle upodobań i można dodawać do niej absolutnie wszystko, na co się ma ochotę. Proste, zdrowe i smaczne, czyli to, co lubię najbardziej ;)


Prosta frittata z kurczakiem

* pierś z kurczaka
* ząbek czosnku
* 2 jajka
* przyprawy (u mnie: sól, pieprz, chili, przyprawa do kurczaka, curry)
* odrobina oliwy

Kurczaka kroimy w kostkę i posypujemy ulubionymi przyprawami. Czosnek drobno siekamy i dorzucamy do kurczaka. Mięso smażymy na patelni z odrobiną oleju. Gdy kurczak się przyrumieni, wlewamy do niego roztrzepane wcześniej jajka. Zmniejszamy ogień i czekamy, aż jajko się zetnie. I tu dobry patent na przewracanie frittaty!! Gdy jajko pod spodem się zetnie, przykrywamy patelnię dużym talerzem, odwracamy "do góry nogami", a następnie zsuwamy frittatę z talerza z powrotem na patelnię tak, aby przyrumieniła nam się druga strona. Po chwili nasza frittata jest gotowa. (Do jajek można też dodać starty żółty ser, ja nie dodałam, aby mieć wersję dietetyczną).

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Co najważniejsze - szybkie! :)) Mi ostatnio czasu kompletnie brak na kucharzenie. Pocieszam się myślą, że niedługo nadrobię braki :) Uściski!

    OdpowiedzUsuń