piątek, 3 czerwca 2011

tarta ze szparagami. idealnie.

Uwielbiam czerwiec! I te wszystkie pyszne, świeże, kolorowe owoce i warzywa! Dziś po raz drugi skusiłam się na szparagi, tym razem zielone (chyba smaczniejsze, niż białe). Od razu wiedziałam, co z nimi zrobię, bo na ten piękny przepis - klik natrafiłam już jakiś czas temu.
Co mogę powiedzieć. Poezja! :) Zarówno wrażenia smakowe, jak i wizualne, nie do opisania! Bałam się, że moja tarta nie będzie taka ładna, jak w oryginale, ale przepis jest doskonały, a przy tym naprawdę łatwy, więc nie ma mowy o pomyłce :)
Polecam!!




Tarta ze szparagami i szynką na cieście francuskim


SKŁADNIKI:
  • 1 opakowanie (rolka) ciasta francuskiego z lodówki
  • 10 szparagów zielonych z odciętymi końcówkami (u mnie zmieściło się osiem, ale mam małą blachę)
  • 4 plastry wędzonej szynki, np westfalska, szwarcwaldzka
  • 10 dag koziego sera, np chevrette (ja dałam ser brie)
  • 2 jajka
  • 3 łyżki śmietany 12% lub jogurtu bałkańskiego
  • sól, pieprz świeżo mielone
  • płaska łyżeczka cukru (do gotowania szparagów)
  • listki świeżego tymianku (nie miałam, więc dałam taki w proszku)
  • odrobina oliwy


PRZYGOTOWANIE:
Szparagi włożyć, do garnka z  osolonym wrzątkiem z dodatkiem cukru, tak, aby główki wystawały ponad powierzchnię. Gotować 5-7 minut. Piekarnik rozgrzać do 200 stopni. Na dużej blasze rozłożyć papier do pieczenia, a na nim rozwinąć ciasto francuskie. Brzegi ciasta zagiąć do środka na 1 cm i widelcem utworzyć wzorek. Brzegi posmarować oliwą. Jajka lekko rozmieszać ze śmietaną i rozsmarować na cieście. Następnie posypać grubo startym serem, obłożyć plastrami szynki i odcedzonymi z wody szparagami (wodę i odcięte końcówki można wykorzystać do zrobienia zupy;) Piec ok. 20-22 minut do zezłocenia się brzegów. Gotową posypać listkami tymianku, kroić nożem do pizzy:)




3 komentarze:

  1. Bardzo lubię przepisy, w których jest gotowe ciasto francuskie. Przezwyciężają moją niechęć do pieczenia :) Tarta zawodowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo nam miło, że skorzystałaś z przepisu:)Jak widzę te apetyczne zdjęcia, znów mam ochotę na to połączenie.. a trzeba się spieszyć bo sezon szparagowy niedługo się skończy. Przyznasz, że mając w domu te składniki można szybko wyczarować coś pysznego dla gości:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Elizo G, jutro planuje wykonac tarte z tego przepisu. I dobrze Ci radze trzymaj kciuki!

    OdpowiedzUsuń